مهندسی برق و الکترونیک


مهندسی برق و الکترونیک

مطالب اين وبلاگ عمدتا برگرفته از سايت ها و وبلاگ هاي ديگر و موضوعاتي است كه به نحوي با آن ها برخورد كرده ام. اميدوارم كه براي شما هم مفيد باشد


مقره های سیلیكون رابر
مقرههای سیلیكون رابر چیست و چه مزایایی دارد؟مقره‌های سیلیكون رابر از جملهابزارها و تجهیزاتی هستند كه كاربردهای مناسبی را در شبكه توزیع كشوردارند.
در مقاله علمی زیر كه به وسیله رضا امامی تهیه شده و ویژگیهایمقره‌های سیلیكون رابر و امتیازات آن مطرح شده است. تا چندی قبل مقره‌هایكامپوزیت به خاطر نشكن‌بودن جایگزین مقره‌های نسل قبل از خود شد، اما رفتهرفته در حین بهره‌برداری خواص مختلفی از خود نشان داد كه باعث شد بازارتقاضا مقره‌های سیلیكون رابر افزایش چشمگیری پیدا كند. سیلیكون به خاطرخاصیت منحصر به فرد Hydrophobic خود قابلیتهای بهتری را در شرایط مختلفیاز خود نشان می‌هد. پوشش سیلیكون در مقایسه با انواع دیگر مقره‌هایكامپوزیتی مورد استفاده بیشتری قرار گرفته است. خاصیت Hydrophobic ازتشكیل یك نوار آب بر روی سطح سیلیكون جلوگیری می‌كند و آب بر روی آن بهصورت قطره قطره باقی می‌ماند. به همین دلیل مقاومت سطحی آن كاهش پیدانمی‌كند و احتمال ایجاد آرك در این نوع مقره‌ها به حداقل می‌رسد.
پیوند قوی مولكولی سیلیكون باعث می‌شود كه اگر لایه‌ای از آلودگی یا غباربر روی سطح آن بنشیند مولكولهای سیلیكون به سمت بالا حركت كرده و لایهزاید را دربربگیرند به خاطر همین طرح خارجی پوشش همواره سیلیكونی است بهاین عمل خاصیت بازیافت (RECOVERY) می‌گویند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: فرهاد پاکزاد منشاد | تاريخ: جمعه 13 مرداد 1391برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

mouse code

كد ماوس